Verhuizen

Als u vertrekt of verhuist dient u HYDROBRU daarvan op tijd op de hoogte te brengen. Het gebeurt immers nogal eens dat klanten ons dat vergeten mee te delen. De waterfacturen voor hun oude adres blijven dan nog altijd aan hen geadresseerd.

Als u verhuist dient u:

  • ofwel met de nieuwe bewoner het formulier voor ‘meteropneming op tegenspraak’ in te vullen dat wij op eenvoudige aanvraag toesturen of dat u onderaan deze pagina kunt downloaden.

Het meternummer, de meterstand en de datum van de opneming die u daarop vermeld zijn zeer belangrijk. Het originele document moet verstuurd worden naar HYDROBRU. Zolang HYDROBRU dat niet heeft ontvangen blijft u de kosten voor het verbruik betalen.
Deze procedure is gratis en impliceert dat de watermeter in gebruik blijft. De regeling houdt ook in dat de afsluitende factuur naar uw nieuw adres wordt verstuurd en de meter op de naam gezet wordt van de nieuwe bewoner of eigenaar.

  • ofwel een afspraak te maken met onze klantendienst opdat zij de meter komen opnemen.

Wij vragen u in dat geval om HYDROBRU 15 dagen vooraf op de hoogte te brengen. HYDROBRU zal dan een vertegenwoordiger ter plaatse sturen.
Deze procedure brengt verplaatsingskosten met zich mee die u zullen worden doorgefactureerd.

Opgepast: voor het nummer voor uw gemeente, raadpleegt u de rubriek ‘Contact’ > Technische diensten.

Indien u een onroerend goed verkoopt of verwerft, ook als het om een opbrengsteigendom gaat, dient u het formulier van verandering van eigenaar in te vullen dat wij u op eenvoudige aanvraag toesturen of dat u hierna kunt downloaden:

Verhuis- / vertrekformulier
Formulier verandering van eigenaar